söndag 7 april 2013

Den där jäkla valsalvamanövern!

Har ju som sagt ett jäkla lock för höger öra. Detta är väl nåt av det mest frustrerande som finns. Jag försöker tryckutjämna ca 1000 ggr per dag men inget händer. Så jag började googla lite efter mirakelmetoder för att bli av med skiten. Till sist hittade jag en läkarsida där det stod att man skulle utföra "valsalvamanövern" flera ggr varje dag. Yes tänkte jag! En mirakelmetod att testa. Nu ska jag bli av med det satans locket, jippi! Så jag googlade valsalvamanövern. Det här hittade jag:

"En metod för tryckutjämning där individen kniper ihop näsan med handen, stänger munnen och sedan med lungorna försöker trycka ut gas genom näsan utan att kinderna sväller upp (ungefär som när man snyter sig), vilket kommer skapa ett tryck som öppna öronkanalerna för gasgenomsläpp."

Va faaaan.... Det är bara ett finare namn för tryckutjämning... Antiklimax delux!

Suck.




Inga kommentarer: