lördag 6 april 2013

Agnes 1 år!

Det här är ju helt galet. Det är alltså ett helt år sedan vi fick äran att få Agnes i vår familj. Hon kom som ett skott, ett rejält skott eller kanske rent av en kanonkula. Sedan dess har hon bara varit så självklar i familjen och jag kommer inte ihåg hur det kändes innan hon kom. Hon är ett riktigt charmtroll och älskar uppmärksamhet (precis som sin syster). Agnes och Selma är otroligt söta tillsammans och man märker att de verkligen älskar varandra. Här kommer en liten sammanställning över vår lilla ettåring!


Längd: uppdatering kommer
Vikt: se ovan
Så sover jag: Det här trodde jag aldrig skulle skriva detta....men jag sover BRA! B.R.A! Nu kommer detta definitivt att behöva ändras på eftersom sådana uttalanden aldrig får göras offentligt men skit samma. Det är sant just nu och då måste det ju sägas. Jag äter välling vid 19 tiden, somnar i min säng strax därefter. Vill sedan plockas upp till mamma och pappa någon gång under natten men det är visst ok, bara jag inte behöver äta nåt. Det gör jag bara ibland när jag känner mig extra sugen (på att visa vem som bestämmer i hushållet...)
Så äter jag: Med händerna. Spelar ingen roll om det är kladdigt eller torrt. Jag vill alltid äta själv. Av någon anledning har därmed maten blivit torrare och torrare och består allt oftare av typ makaroner eller ris med små bitar av fisk, kött eller kyckling. Inte mig emot, bara det inte är potatis!!!
Detta gillar jag: Älskar fortfarande musik i alla dess former. Jag utvecklar min dansstil varje dag. Älskar att vara ute och gå, leka eller åka vagn. Jag ääälskar också att vara typ på A6 och då gärna leklandet där det kryllar av folk och ffa barn. Tycker det är skitkul med andra människor. jag brås på min pappa och älskar att spana ut genom ytterdörren och se om någon spännande går förbi.
Detta gillar jag INTE: När man tar saker ifrån mig eller när någon VÅGAR sätta sig i min (eller kanske är det Selmas) fåtölj eller puff. Big no-no...
Mina skills: Jag har börjat gå. För en vecka sedan släppte det och nu går jag för det mesta. Ibland när jag blir lite ivrig måste jag fortfarande krypa för det går nästan snabbare. Jag kan gå ute med skor oxå! Håller på att lära mig att krypa ner från soffan med fötterna först istället för huvudet.
Sån är jag just nu: Glad för det allra mesta med enorm aptit på livet. Älskar att promenera runt och upptäcka omvärlden. jag är en bestämd tös som vet vad jag vill!


Inga kommentarer: