söndag 10 mars 2013

Agnes 11 månader (och fyra dagar)

Längd: möjligen längre än 75 cm
Vikt: möjligen fortfarande 10,3 kg
Så sover jag: Efter veckans magsjuka, feber och förkylning kan mamma tydligen inte erinra sig att jag någonsin sovit bra. Eller någonsin sovit alls. Iaf inte utan att vakna en gång i timmen och gasta av magknip, hosta, spya eller täppt näsa. Men ärligt talat så brukar jag sköta mig hyfsat som vanligt. Vill inte ligga själv i sängen helst utan det är fortfarande NÄRA som gäller. Helst PÅ mamma så att hon inte kan sticka iväg nånstans!
Så äter jag: Som vanligt. Förutom förra veckan då dieten bestod av enstaka rån, lite majsvälling och några teskedar mat. Och GLASS. Kanske skulle man ta och bli sjuk lite oftare?
Detta gillar jag: Att klabba med maten själv. Jag brukar spana ner i tallriken och försiktigt blåsa lite, sen skrattar jag åt min egen rolighet och börjar mala sönder innehållet i min knubbiga små nävar. Skitkul. Ni bprde testa. Verkligen! Gillar oxå musik, diggar till det mesta. Reklammusik, mammas ylande eller varför inte telefonens ringsignal? Just det! Jag äääälskar mammas iPhone...
Detta gillar jag INTE: Pre-magsjuka tyckte jag blöjbyten var lite småtråkiga. Nu avskyr jag det. Måste alltid visa mitt missnöje och blir visst helt vansinnig...ojdå.
Mina skills: Går utmed saker, ibland glömmer jag av att hålla mig i och går lite ändå. jag har även tagit några små steg alldeles själv. Rätt kul faktiskt. Jag vinkar hejdå och kan titta på lite saker på uppmaning, om jag känner för det förståss!
Favoritcitat: Kan inte komma på nåt just nu...sorry!
Sån är jag just nu: Ganska mammig men ändå en glad liten rackare som älskar att upptäcka världen!




Inte helt ny bild...men ack så fin!

Inga kommentarer: