lördag 3 november 2012

Lördag

Fin dag idag. Tänkte att det nog är dags att vara lite positiv här inne. Omgivningen har börjat fråga hur långt under isen jag är egentligen... Och lite under utan har jag varit på sista tiden. Långa nätter utan sömn och mycket tid hemma på golvet med finaste små töserna ger en hel del tid till tankar och dagdrömmar. Kul att drömma sig bort men oxå lite läskigt... Tänk om man kommer fram till att nåt annat än verkligheten skulle vara möjligt? Hur som helst, drömma bör man! Jag höll på att börja lipa en sväng igår når jag och Selma lekte "djursjukhus". Jag gick in stenhårt för leken, plockade fram doktorsväskan, gjorde iordning en brits, röntgenapparat (mobil), övernattningsplats för det sjuka djuret och tig fram bandage och tejp. Sen lekte vi och lekte och lekte... Vid ett tillfälle frågade jag Selma om hon tyckte leken var rolig. Då vände hon sig mot mig och log med heeeela ansiktet, -ja den är jätterolig!!!. Det syntes verkligen på henne hur j***a roligt hon tyckte det var... Jag blev självklart lip-rörd över hennes lycka. Såklart. Idag har vi tagit det lugnt, Stefan har agerat flytthjälp åt Fia och jag har lagat god men ack så stark Tacopaj. Sen kollade vi "så mycket bättre" och Selma däckade i soffan lilla sötnosen. Nu ska jag sussa också! Det är alldeles för sent för den här trötta mamman.








Inga kommentarer: