tisdag 6 november 2012

Agnes 7 månader

Längd: okänt
Vikt: okänt, mer än sist iaf! Mat och gröt har bidragit till lite nya valkar och veck ;-).
Så sover jag: Vagnen är fortfarande favvoplatsen att sova på. Men den börjar bli liiite kort så snart hoppas jag på att få ligga i sittdelen och en gosig åkpåse så jag slipper ligga som en ostbåge... Nätterna har varit lite crazy på sista tiden men nu tror jag minsann att jag ska försöka få lite vettiga rutiner. Det är ju faktiskt rätt gött att sova sisådär 4 timmar i stöten.
Så äter jag: Så jäkla bra! Jag klarar mig till och med utan haklapp (för det mesta). Jag gillar den mesta maten jag får smaka på men ryser när bitarna är lite för stora. Gillar att dricka vatten till maten, det är ju superfestligt att låtsas att man får en kallsup varje gång. Mamma skrattar iaf. Jag dricker välling på kvällen och ersättning eller boobiemilk på natten. Det varierar lite.
Detta gillar jag: Kravla omkring är en hit! Det är särskilt kul att åla efter syrran och hennes kompisar, de hittar alltid på så skojsiga lekar. Om mamma försöker gömma sig för mig ser jag till att leta upp henne illa kvickt och dra i hennes ben så att hon inte glömmer bort mig. Det är en kul lek tycker jag. Sen är det himla skoj att luras också, man håller i en leksak, viftar lite med den framför ögonen på typ pappa, sen tror han att han ska få den men då...haha...stoppar jag den i munnen...HAHAHA.
Detta gillar jag INTE: Att sova efter klockan 6 på morgonen är fortfarande ingen hit, men att vara vaken på kvällen efter kl 19 gillar jag inte heller så det går väl liksom hand i hand. Gillade INTE det där trånga lilla babyskyddet vi hade i bilen så nu har jag bytt upp mig till ett rymligare vrålåk. I like!Mina skills: Undrar om en vass liten tand är en skill? Whatever...det här är ju min lista så jag bestämmer att det är så! Har fått en liten bissing i nederkäken så snart kan jag tugga ordentligt! Ålar och håller på för det mesta. Sitter helt utan stöd och kan parera lite bättre.
Favoritcitat: Låt maten tysta mun! Bring me fooood!

happy!






Inga kommentarer: