lördag 9 juni 2012

Tajming är allt...

Att förutse en bebis behov innan de märks genom skrik och gnäll är sannerligen inte lätt. För varje dag som går känns det dock som jag lär mig tyda någon liten signal. Men jag kan inte förklara det, det känns mest som vi liksom synkas lite mer dag för dag jag och Agnes. Nu har hon precis somnat på min axel efter att jag av någon anledning tog upp henne ifrån soffan. Jag la henne mot mig och hon somnade direkt, vilket teamwork! Sjukt nog känns det som jag har bättre flyt de dagar jag är själv med tjejerna, kanske beror det på detta samspel man utvecklar efter att ha delat kropp i nio månader och den närhet vi har även nu? Stefan är en superbra pappa men han ser inte signaler och har inte samma instinkter, det är tydligt. Men det är ju inte heller så konstigt med tanke på att det är jag som är hemma med barnen. Inatt var flytet askasst eftersom vi gjorde avsteg från viktiga rutiner såsom vilken sida av sängen vi sover på samt vem som sover närmst Agnes... Nu går vi tillbaka till basics igen!

För övrigt är jag galet stolt över Stefan som på mindre än en vecka gjort klart muren på framsidan. Från amatör till proffs på 6 dagar! Inte illa...







Selma kollar när pappan jobbar. Vädret har verkligen varit över förväntan!!!

Inga kommentarer: