måndag 4 juni 2012

Det här med tid

Jag- nu ska vi gå och läsa saga Selma, klockan är åtta.
Selma- va? Är den sååå mycket? Är du säker?

Hon gillar att lägga till tidsbegrepp i typ alla meningar. I morse, ikvällen, på söndag, igår, klockan elva... Det är liksom inte så noga med riktigheten men det ska finnas med! Det är så roligt att prata med den här tjejen så det är inte klokt! Hon har alltid en liknelse på lur och har alltid svar på tal! Jag känner mig ofta dum när jag tjatar om att hon ska ta det lugnt och hon spänner blicken i mig - men jag TAR ju det lugnt!!! Just nu hänger hon över mig och undrar varför jag inte sätter igång och pusslar, vad är det här för dumheter säger hon...

- om du inte pusslar nu så går jag iväg! (det är det nya hotet!).

Min fröken duktig...





Min lilla hjälpreda!

Inga kommentarer: