tisdag 8 maj 2012

Pyssel

Idag efter dagis behövde Selma verkligen aktiveras. Hon var småtjurig och klängig och jag kände att detta kunde bli en riktigt lång dag om jag inte hittade på något snabbt som attan. Därför plockade jag fram lite akrylfärg och två canvastavlor ur gömmorna och så lät vi fantasin flöda ;-). Selma ville göra hand och fotavtryck eftersom hon sett att Ellen gjort det hemma. Jag hade så gärna fotat hennes lilamålade handflata och fot men i ett sånt läge känns det lite vanskligt att plötsligt börja plocka fram kameran, full fokus på färgen liksom! Selma fick även göra en egen tavla som var jättefin från början men till sist när i stort sett alla fina färger blandats blev den ganska dyster och mest bajsbrun...

Efter artisteriet lämnades Selma in till grannen på lite lek så att jag, Agnes och Linda kunde ta en promenad i skogen. Jag var liiite rädd bara eftersom det synts till en älgko med två kalvar nära området...hujedamig! Efter effektiv lek var Selma helt plakat när vi kom hem och efter lite Fiffi bar jag in henne (kicking and screaming) i sovrummet där hon däckade efter lite vaggvisor, one down one to go!





1 kommentar:

Mormor sa...

Det kan nog bli något av detta barn.