tisdag 27 september 2011

Dags att noppa kanske?

Ibland utnyttjar jag mina i stort sett osynliga ögonbryn och skippar noppandet och plockandet ett tag. Det är ju ändå bara det jag fyller i som syns liksom. Men sen är jag ju inte heller van vid att ha en liiiten petnoga granskare som tittar näääära på varenda liten por och varenda litet hårstrå i ansiktet. Ikväll när jag läste saga för Selma och vi låg tätt, tätt i min säng tittar hon plötsligt länge i min panna, eller panda som hon kallar det.
- mamma du e håjig i pandan, massa håj i pandan mamma! Och så nyper hon tag i lite hårstrån som jag tror är osynliga. Nu ska jag rota fram pincetten illa kvickt.

Som att detta inte räcker påpekar hon också att jag har finnar på hakan, i pannan och kanske någon på näsan också, och smink i ögonen....snygg jag känner mig nu liksom!

1 kommentar:

Emelie Bäck, Cancerfonden sa...

Hej! Nu är det dags för årets upplaga av Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj! Förra året uppmärksammade du Rosa Bandet och kampen mot bröstcancer här på din blogg. Vi hoppas förstås att du vill hjälpa oss i år igen, genom att uppmärksamma kampanjen och uppmuntra din läsare till att också engagera sig. Målet är att alla ska överleva bröstcancer. Hjälp oss att sprida budskapet! Här hittar du material till din blogg och olika sätt att hjälpa till: http://www.cancerfonden.se/sprid-budskapet. Tack!