onsdag 6 juli 2011

Språkutvecklingen går framåt...

Selma har lärt sig att spela ut oss mot varandra, hon är en riktig luring den där lilla fröken. Häromdagen när jag hade lite sovmorgon och hon och Stefan var uppe hörde jag hennes gälla pipa
- mamma looooovade mig! mamma looovade mig jussin!!!
Sketongen försöker alltså lura i sin stackars far att jag har lovat henne russin...in her dreams liksom!

Nu ikväll när jag hade nattat henne (trodde jag) kom hon ut ifrån sovrummet med ett stort flin och sa: Jag vaknade igen, ja jopade dig mamma! Nu ja vaken!

En annan ny företeelse är skvallret. Det har jag märkt att hon inte är ensam om dock. Hon och Ellen kommer ideligen och berättar för oss när någon gjort nåt bus.
- Ellen slooog mej dääää...
- Semma putta mej!
- Niss hällde uuuuut!
- Saga Lulia bråkades innan!

detta är bara exempel på vad som forsar ur de små gynnarna, jag tror att ca 50% är sant och resten är påhittat...

1 kommentar:

Kattis sa...

Ha ha ha, va go hon är. Mamma lovade mig jussin;))) Gulligt.