lördag 16 juli 2011

Ovanlig argumentation i natt...

Eftersom lillskruttan fick feber igår och en ny febertopp i natt så ville jag att hon skulle sova i vår säng, mammanojjig som jag är. Eftersom hon dessutom kräktes upp Iprenen kändes det bäst så, på tal om att kräkas så stog hon över toalettstolen och ulkade som värsta vuxna människan, min lilla skrutt. Hon var helt kritvit i ansiktet och sa efteråt: de gö inget, semma duttig tjej dicka medicin, ellen me duttig dicke medicin. När vi la oss i vår säng bröt ett mindre krig ut:
selma: ja lill sova eeeegen säääng!
jag: du kan väl sova här med oss, bara i natt?
selma: lill inte!!! Lill sova egen sääääng!!!
jag: pappa kan sova i gästsängen så får du mer plats? okej?
selma: okej....

Jag har ju mer räknat med att bråket skulle vara tvärtom...

Inga kommentarer: