lördag 25 juni 2011

Midsommar med syskonskaran

I år firade vi midsommar med min syskonskara och deras respektive/familjer. Mkt uppskattat och tack för supertrevligt häng! Jag var ju lite däven ett tag dock, och detta berodde INTE på överkonsumtion av alkohol utan lite tillfällig feberfrossa som snabbt avhjälptes med lite ibuprofen. Innan och efter detta hade vi dock en mycket trevlig dag/kväll/natt. Vi var en sväng vid IKHP och gick sagostigen, trist väder tyvärr så vi blev inte långvariga. Efter detta gav vi oss av till Habo där vi grillade och käkade lite allt möjligt mer eller mindre midsomrigt (hade de firat midsommar på Cypern så hade de säääkert ätit Halloumi). Dagen bestod av massa lek och bus och det var en galet övertrött Selma som nästan höll sig vaken längre än kusinerna, jag fick tvinga henne i säng vid 22 tiden tror jag det var. Sen åt vi tårta och kollade Trassel. När de större tjejerna somnat spelade vi ett otroligt svettigt (febersvettigt) parti Triss och Stege. När jag läser reglerna så kan jag ju se att vi kanske inte riktig följer dem men när vi nu spelat i typ 10 år kan det nog kvitta!

Men ååååhhh...nu när jag lagt in alla bilder ser jag att de hamnade i omvänd ordning, orkar inte fixa så ni får tänka efter lite extra när ni kollar!

Min maräng/jorgubbstårta. Säkert den enklaste man kan göra men såååå god!
Recept här!

Selma lär ut sina bästa partytricks till kusinerna.

Dageneftermys

Mmmmm...man kan tro att de aldrig fått mat innan...

Julia jobbade hårt i köket

Utsikt IKHP

Ut på tur med lilla Smilla

Selma och Saga

Morbror Fredrik jobbar med Legot.

Selma på sagostigen.

Inga kommentarer: