söndag 17 oktober 2010

Sol och sympati

Idag har vi passat på att att vara ute i det vackra höstvädret, vi gick tipspromenad och njöt för fullt. Selma ville gärna gå själv i skogen och man kunde riktigt se vilket äventyr det var att kryssa mellan hål och kliva över rötter. Efter detta blev det lite fika och bus hos Rikard, Kattis och Ellen. Sen bar det av hemåt för middagsluren. Efter detta kom Nanna och Tyra förbi, efter att båda töserna visat sig från sin bestämda sida busade de ordentligt i soffan och var efter detta ganska möra båda två. Sen gav vi oss ut en stund för att insupa lite mer krispig luft, underbart.

Nu ikväll när jag och Selma busade som bäst i sängen låtsades jag bli ledsen eftersom hon slog mig med en buss (ja, en buss), hon tittade då alldeles förtvivlat på mig och blev sååå sympatiledsen. När jag sen skrattade, skrattade hon också. Jag testade några gånger och hon härmade mina känslor hela tiden, till sist blev hon lite ledsen på riktigt gumman...då började jag nästan lipa också, fy va elak jag kände mig. Nu har vi iaf avslutat kvällen med skratt så att hon ska kunna sova gott. Imorgon har vi en förhoppningsvis härlig mor och dotterdag framför oss!





1 kommentar:

Kattis sa...

Riktigt mysigt var det! Ha en skön ledig dag imorgon!