söndag 27 juni 2010

Bättre sent än aldrig!

Här kommer ett något försenat inlägg! Jag och lilla Semlan var ju som alla vet på liten turné i Skåne under veckan, jag var lite smånervös över hur det skulle gå att åka så länge i bil bara hon och jag men det gick faktiskt över förväntan. Vi kom fram till Malin redan typ 9.30 på morgonen och började med att käka frulle och leka med Malins nya supersöta husdjur som ni ser nedan:

Hela lilla "förhelgen" fick sedan följa i djurens tecken och vi ägnade större delen av tiden åt att kolla på djur i olika miljöer, typ albinokängurun och jättesköldpaddor. Där i mellan hann vi dock med lite annat (Selma sover ju alltid middag...)



Efter en lugn och mysig (läs babblig) stund på "Nyhavn" var det dags att träffa nästa kära tant, nämligen Banna. Hos henne spenderade vi sedan kvällen och natten med en mycket svettig, klibbig och smågalen Selma som var fullkomligt överlycklig över att få vara i centrum.
Nästa dag var vi uppe med tuppen vid 7 tiden och begav oss till Kristianstad några timmar senare. Där käkade vi lunch, mös i en park (hahaha...malin och banna trodde att vi skulle "chilla" i parken, tydligt att de inte är vana att umgås med en viss ettåring....) och åkte sedan ut på landet för att titta på ännu fler djur.

Lunchdags!

"Chillar" i parken

Selma, Banna och hästen (Malin var långt borta med andningsbesvär)

Mysigt!!!



Det hela var verkligen två helmysiga dagar med massa kvalitetstidmed mina bästa Skånetöser, önskar bara vi kunde träffas oftare! Det var även roligt att vi som första representanter ifrån Tjejligan och Minitrion fick äran att godkänna två "nykomlingar" men det tänker jag inte berätta mer om här...

1 kommentar:

Malin sa...

fin sammanfattning anna! jag saknar er redan, det var så himla mysigt att ha er på besök!! skönt och höra att resen hem gick bra också! puss på er!