fredag 26 maj 2017

Minimytomanen

Vi har en minimytoman i huset. Eller kanske en tjej med mycket livlig fantasi och ett stort register vad gäller mer eller mindre verkliga händelser. Det nyligast inträffade var att hennes kompis mamma hörde av sig till mig med en försiktig och lite kryptisk fråga huruvida jag och Stefan varit med i en bilolycka som slutade väldigt illa ganska nyligen. Misstankarna mot lilla lögnaren väcktes omedelbart och jag svarade snabbt som attan att NEJ det har vi verkligen inte. Lättnaden ifrån kompisens mamma var enorm och hon berättade att kompisen berättat att Agnes dragit en historia om att hon, jag, Stefan och hennes kompis Emma (hon känner nog inte ens en Emma) varit med i en bilolycka och att Emma DOG. 

Jag förstår lättnaden när den här lilla historien enbart var en historia... när jag frågade Agnes om det hela skrattar hon lite och försökte omformulera historien till att Emma var hennes hund som Stefan backat över med bilen... klart bättre men fortfarande ganska tragisk historia. Undrar verkligen vad personalen på förskolan tror om oss...
En styck söt mytoman

1 kommentar:

tabrej sa...

Thanks for sharing this post. Tabrej Alam