fredag 26 maj 2017

Mer snack...

Här kommer två till små hittepån av lillskrutt. 

Agnes sov över hos sin mormor och morfar för ett tag sen. På kvällen ligger hon och småpratar med mormor och berättar då att: mamma sover alltid utan trosor. Jag har sagt att hon måste ha trosor på sig, annars vill jag inte sova hos henne. 

Ehhh... först och främst är det ffa Agnes själv som gillar att sova med enbart nattlinne och det är dessutom HON som envisas med att agera extra kroppsdel på mig på natten. JAG sover påklädd och skulle helst av allt slippa en unge på var sida på natten så den här historien låter ganska snedvriden i mina öron...

Mormor frågade en annan gång var tjejernas gamla balanscykel tagit vägen och Agnes berättade utan omsvep att pappan slängt den eftersom den var trasig. Enda felet var att den står kvar i garaget nästintill oanvänd... 

Hon ljuger SÅ bra, vilket jag helt tar på mig skulden för!

Lilla och stora proffsljugarna

Inga kommentarer: