torsdag 6 november 2014

Agnes på gympa


På torsdagar går Agnes på gympa. Varje sag när Stefan hämtar henne så frågar hon "ska vi gå på gympa idag?". Lyckan är stor den där dagen i veckan då det faktiskt är dags att dra på gympadräkt, strumpbyxor, tyllkjol och hello-kittydansskor. Idag mötte hon upp mig direkt när jag kom innanför dörren med byxorna halvt neddragna "ja kan väl inte ha byssor på jympan mamma?" 
Sen skuttade hon iväg och hämtade sin outfit som hon älskar. Sen skuttade hon vidare till Selma och hennes kompis: "ja kan inte leka med er idag, jag ska på min jympa haktiskt". 

När vi väl var på gympan så började hon med en helgalen energi och skrattade oavbrutet. Jag anade dock att detta beteende egentligen berodde på övertrötthet och visst hade jag rätt. Efter ett varv av hinderbana började Agnes springa fram och tillbaka på läktaren istället och hon var precis så där flamsig och oregerlig som hon blir när hon är trött. Så vi avbröt lite tidigare och åkte hem, bättre att passa på innan den riktiga tröttheten slår till. 
Innan gympan
In action! 

Inga kommentarer: