torsdag 7 augusti 2014

Dagarna rullar på

Vi njuter fortfarande av semester här hemma och fortfarande svettas vi i sommarvärmen. Fast det känns att hösten närmar sig med stormsteg. Nätterna är kallare och vindarna inte lika självklart värmande som tidigare. Idag var vi ute på långtur i skogen jag och tjejerna. Tanken var att vi skulle plocka blåbär men tji fick vi kan man säga... Det fanns nästan inga! Vi fastnade dock vid en gigantisk hallonbuske och barnen åt som besatta. "Det är för gott för att gå hem" gormade Selma som minuterna tidigare tjurat över att vi inte redan var hemma. Det var mysigt att promenera där inne i blåbärsriset och hjärtat svämmar över när jag tittar på mina fina hjärtan som går där och nynnar för sig själva medan fingrar och läppar färgas blå. De få blåbär vi hittade lämnade nämligen inte skogen i några hinkar. På kvällen gav jag mig ut i skogen igen för lite springning. 5 km blev det idag och det kändes bra! Jag har faktiskt lyckats få till en ganska bra varannandag rutin senaste veckorna, hoppas jag ska lyckas hålla i! Med en bra ljudbok är det mesta möjligt... 


1 kommentar:

Kattis sa...

Ja visst är det underbart att spatsera med barnen i skogen! Bra kämpat med träningen!!