lördag 22 juni 2013

Midsommarafton

Igår var det midsommar och idag känns hela familjen lite bakis. Vädret har varit trist och grått vilket har känts ganska passande och skönt faktiskt. Jag har roat mig med att städa huset och ordna upp massa med tvätt och sådant som vi legat lite efter med. Trist men väldogt välbehövligt. Igår var vi hos mina päron tillsammans med svärpäron och min farfar. Det var lugnt och städat och precis vad jag kände för i år. Tidigare på dagen var Stefan och Selma vid IKHP och gick sagostigen, red ponnyridning och hoppade hoppborg. Jag stannade hemma med Agnes så hon fick sova ordentligt. Vi käkade lite pajer, sill, köttbullar, prinskorv och ljummen potatissallad på kvällen vilket smakade väldigt gott. Jag gjorde en Smögencheesecake som uppskattade mycket. Den var suuupergod och receptet finns här. Jag hade i 200 gram färskost och köpte 1 kg oskalade räkor som jag använde. Sparade några till garnering men det mesta hamnade i. Yummy!!!







mormor kirrar kransen





skål!








Selma är sugen...





bissi mama





jag bad stefan placera barnen och snabbt flytta sig...hahaha





mot lekplatsen


Inga kommentarer: