tisdag 10 juli 2012

Framsteg!


Nu fattar jag inte riktigt vad som hänt de senaste dagarna, med Agnes alltså. Ja det är en hel del saker som min hjärna inte uppfattar nu för tiden men just hennes exploderande utveckling är extremt svår att hänga med i. Helt plötsligt vill tjejen inte ligga ner, inte alls! Så fort jag lägger ner henne (okej, inte alltid) börjar hon åma sig och lyfta på huvudet. Man riktigt ser hur hon spänner de stackars magmusklerna men utan så värst mycket resultat. Igår när jag badade henne skulle hon halvsitta i baljan vilket iofs snart är nödvändigt eftersom den är lite titen. Hon halvsatt där som en ostbåge och roade sig kungligt genom att sprattla med armar och ben så den stackars mamman blev alldeles genomblöt. Note to self: minska på babyoljan nästa gång om inte lillan ska tjoffa iväg som en blöt tvål... När hon är i famnen ska hon absolut inte ligga eller ens halvligga, det är endast sitta eller helst stå och svaja som gäller. Jag är helt slut i armarna!!! Hon verkar dessutom se mycket mer nu, när någon kommer emot henne eller går iväg följer hon dem ganska långt ifrån. Är det en kändis hon skådar skrattar hon också. Nattningarn går till så (just nu!!) att vi maxar matintaget med amning eller tillägg och sen somnar hon själv i sängen. Jag vet att detta är sjukt skrytsamt att skriva och att det därför kommer förändras direkt men jag kan inte låta bli! Jag har iaf njutit hittills!

Badtjejen

Inga kommentarer: