fredag 24 februari 2012

Vecka 35

Ojojoj, nu börjar det närma sig snabbt. Går in i vecka 35 idag och "firar" detta med en sjukdag hemma. Veckan som gått har varit väldigt intensiv och magen har sagt emot på kvällarna med lite för mycket sammandragningar så idag valde jag att stanna hemma på soffan. Nu är det bara en vecka kvar att jobba, 5 dagar...sedan är det dags för en ny tid i livet. Jag längtar efter att boa in mig, rensa i skåp och lådor, plocka fram lite småkraffs man kanske kan behöva och bara få skifta fokus ifrån ansvaret på jobbet till ansvaret för det nya lilla livet. Det ska bli så spännande. Jag börjar tro att Selma tror att bebisen ska stanna i magen och liksom delta i familjelivet ifrån insidan och inte utsidan. Hon har fattat grejjen att det finns en bebis men verkar inte alls fundera över när och hur den ska komma ut...Lika bra det kanske? Vad gäller krämpor så varierar dem ifrån vecka till vecka. Det som håller i sig är nästäppan och andningssvårigheterna, hjärtklappning på natten kommer av och till precis som smärta i fogarna.

En rolig sak som hände i morse var att Selma såg att det var hål på hennes gummistövlar. Jag sa att vi kunde åka och köpa nya imorgon och då säger hon:
- Jaaaa! Jaag vill ha jåååsa stövlar, me glitter på! Å så vill ja ha toffloj me hundaj på! Tilda ha kanintoffloj men ja vill ha me hundaj, sånna man ha inne på dagis!

Så nu vet vi vad vi ska göra imorgon...inga små krav hon ställer!!

Lekfull tösabit

Förmiddagsfika

skönt med avlastningsyta nära munnen...

Hoppas familjen noterar att jag använder min nya fotovän i detta inlägget! Jag har mkt kvar att lära och hoppas på lite proffshjälp (Fredrik, jag menar dig) inom kort!

2 kommentarer:

Fotograf Helena sa...

Nä, jag tror inte att de pratat så vitt och brett om det utan bara låtit folk märka det när de setts!

Synd du bor så långt bort Anna, hade gärna fotat din fina mage också!!! Förstår att det måste vara otroligt spännande just nu, när det är så nära! Håller tummarna!

Fredrik sa...

Ja jag misstänkte att det var nya kameran :)
Får ta en kurs någon dag!