fredag 6 maj 2011

Då var det beslutat

Jag joinar iPhone-klubben. Vet inte än om jag är så himla glad över det, vi får se. Det var lite leveranstid på luren så jag har några dagar på mig att älta mitt val lite till. För er i min närhet har det nog varit ganska tydligt vilket jobbigt val detta har varit. Jag menar marknaden med Smartphones är ju för fan helt enorm. Det finns alla prisklasser, alla möjliga storlekar, färger, och en uppsjö mer eller mindre nödvändiga funktioner. Men det roliga är att ALLA har en sak gemensam: De är bäst! Och de rekommenderas hit och dit av olika nördtidningar och hemsidor. Problemet är att alla recensioner görs av just dem: nördarna som använder mobilen (förlåt, minidatorn som man om man har tur, även kan ringa med) till allt och där pixlarnas mängd och skärmens upplösning granskas med lupp.

Jag vill "bara" ha en mobil som man kan ringa, smsa, mmsa, surfa och blogga med och kanske använda nån kul app. Så efter många, långa, ångestladdade nätter där jag slängt mig av och an mellan iOS och android har det slutligen landat i en iPhone 3GS. Hoppas den kan fylla mina behov och vinna över mig till äppelsidan av denna djungel.


Inga kommentarer: