söndag 13 december 2009

Sunday funday, gästblogg by Selma!

Nu är jag här igen, det var ett tag sen sist, säkert typ flera dagar! Idag har vi haft riktigt finbesök av Nils och hans mamma, Nils är verkligen såååå coool!!! Han kan springa, sätta sig och ställa sig och till och med stänga av dumburken! Jag längtar till jag är lika stor som Nils. Han är så snäll att jag får låna hans gåstol så att jag kan följa efter honom som en igel! Ibland retas han med mig och låtsas att jag ska få grejer som han sen tar tillbaka...men jag tror han gillar mig med!


När mammorna och pappa tjötat klart och druckit massa kaffe å ätit gula krulliga bullar (Nils fick oxå smaka!) krånglade morsan i mig i overall (Nils gamla!) och så gick vi ut. Vi skulle mata fåglarna och jag tror att mamma och Johanna tyckte det var lite läskigt för Johanna rullade snabbt iväg med Nils och jag hörde på hennes skrik (är ju själv ganska bra på att skrika) att hon inte uppskattade så mååånga änder på en gång. Mamma hivade snabbt iväg en hel limpa bröd till typ en miljon hungriga fåglar och sen stack vi snabbt iväg! Efter detta fick jag GUNGA!!! Det var faktiskt himla coolt! Jag kanske inte ser så impad ut men jag jublar inombords!

Sen åkte vi en sväng till mormor och morfar och sa grattis till morfar! Nu är vi hemma igen och pappa ska precis byta en gosig blöja med en speciell present i! Grattis pappsen!

3 kommentarer:

Marie sa...

Men Gud vad hon är lik sin mamma på den bilden! Jaja, jag vet att det är en film, ska kika på den nu!

Kram Moster

Nils sa...

Tjena bruden! Va kul det var idag, fast det gjorde lite ont i tårna när du körde på dem me gåstolen;). Tycker det är skoj nu när du är större o kan hänga me på lite bus, så våra mammor inte får en lugn stund! Nu har jag dratt i mig en stor välling o ska väl slagga snart.. Sov gott o blöt puss från mig

Malin sa...

Sååå söta Nils o Semlan är! Kanske finns en framtid där? Jag vet någon som skulle bli galen av svartsjuka... Ellen och Selma får se till att en liten pojke inte bryter deras vänskap sen haha.

Julepussar från skånelandet!