fredag 23 december 2016

Att ta konsekvenser av sitt handlande

Varje dag härjar Agnes om vilka kläder, skor, jackor, strumpor etc som hon ska ha på sig. Jag låter henne oftast hållas eftersom hon är duktig på att klä sig om hon får välja själv. Ett större problem har varit att hon envisats med att ha vanliga tunna gummistövlar fast det varit för kallt. 

Häromdagen när hon låg i sängen och skulle sova sa hon: "mamma vet du vad det vässta va på dagis idag? Det va att jag hade min jåsa gummistölvar på mig när vi va ute. Å jag fjös SÅ mycket att jag inte ens kunde leka. Jag fjös så jag inte ens kunde leka med Emilia!" 

Dagen efter var det inga svårigheter att få ta med gummistövlarna hem i väntan på varmare väder. Så bra att hon faktiskt lärde sig nåt och vi slipper tjöta om detta mer!

Inga kommentarer: