lördag 23 juli 2016

Camping på Öland, i år igen!

De här dagarna har det rått högtryck i hela Sverige. Vår plan att följa solen blev alltså väldigt flexibel. Vi valde en gammal favvo, Öland. I år blev det Lundegårds camping strax utanför Köpingsvik. Väldigt trevlig camping med ett mkt uppskattat poolområde. Vi badade nog sammanlagt 10 timmar på de här knappt tre dagarna. Varmt som attan har det varit och som den äkta svenne jag är klagade jag snabbt på värmen. Suck! Inatt hade vi dessutom besök av ett okänt djur. Jag vaknade av att jag hörde något gå på presenningen inne i tältet, alltså utanför sovrummen. Det prasslade högt och jag hörde djuret sniffa runt därute. Jag hörde alltså andetagen och hur det letade efter nåt smaskigt. Stefan trodde mig i te innan han såg att något tuggat hål på vår smörgåspåse och ätit lite bröd. Indrar verkligen vad det var för djur... Hua. På väg hem från Öland stannade vi till his min gamla kollega Elisabeth utanför Bor där barnen fick njuta av lantlig idyll med ridning och matning av rymmande islandshäst. 
Nostalgi
Mys vid poolen
Selma gjorde bomben säkert 100 ggr och lärde sig hoppa i på djupt vatten och simma själv. 
Vi fångade en groda
Sammanfattning
Besök i Pinnarekulla 
Besök på landet

Inga kommentarer: