torsdag 7 april 2016

Agnes 4 år

Då är Agnes plötsligt 4 år gammal. 4 år sedan "jättebebisen" äntrade världen i rena ilfarten. Det känns alltid fånigt att säga att det känns som igår för egentligen känns det som vi alltid haft henne hos oss. Jag kommer inte ihåg hur det var att vara utan den här lilla clownen. Det måste ha känts ganska tomt och ensligt med tanke på hur mycket hon gillar att vara nära (mig). Hon älskar fortfarande att krypa innanför kläderna med händer och fötter, helst hela kroppen troligen men hon är lite för stor nu. 

Det är så härligt att se Agnes och Selma ihop nu när de båda börjar bli större och det blir allt mer tydligt att Selma har sitt största fans i sin lillasyster. Och jag tror att det gäller det omvända också. När Agnes av någon anledning är iväg utan Selma är hon saknad jättesnabbt. Även om de är i liven på varandra titt som tätt så älskar de ändå att umgås med varandra, i lagom dos. 

Som person är Agnes busig på ett lagom duktigt sätt, hon är rolig och bjuder på sig själv, hon är mån om andra och ger alltid massor av positiv feedback när jag exv är lite extra sminkad eller har nya kläder. Detta gör mig alltid lika varm om hjärtat. Nu ska jag sova jämte min lilla goding och hoppas att hon ska klara sig utan feber inatt. 

Selma tar hand om Agnes och håller om henne i den läskiga gungan ❤️


Inga kommentarer: