måndag 2 februari 2015

Vardagens kontraster

Idag slogs jag av hur stora kontrasterna är i livet. Först rev jag av en dag på jobbet. 8 timmar av sysslor som är väldans seriösa och kräver mycket koncentration och ställer höga krav på ordningssinnet och disciplinen. Jobbet är inspirerande och taggar mig att alltid göra  mitt bästa. Efter jobbet kommer jag hem. Snabbt som attan har jag hoppat i mysbrallor och inom någon minut har jag hamnat på Agnes golv och hon matar mig med träkakor och luftkaffe om vartannat. Jag är stundtals en häst, matte eller tiger och det är ett rent nöje att få ta del av den något ambivalenta fantasivärlden som Agnes presenterar. I mellanåt pratar vi om lite mer verklighetsanknutna händelser såsom att bästisen på dagis är sjuk och att hon är saknad. Vi pratar om födelsedagen och önskelistan och ibland får jag en puss eller kram. Finns inget som värmer så. Det här är också otroligt inspirerande och peppande och gör att jag vill vara mitt bästa jag och ge den här lilla människan allt jag kan. Jag känner mig så glad och tacksam för allt underbart jag har i mitt liv!



Inga kommentarer: