torsdag 11 december 2014

Agnes och nappen

Från dag 1 har Agnes varit bästis med nappen. Inte så att hon varit beroende av den jämt eller så men de har kommit bra överens hon och ljuddämparen. Jag tycker också att det är ett sjukt effektivt sätt att få lite lugn och ro. Det var av just den anledningen som jag kände en viss oro inför Agnes beslut att lämna nappen till Bernie på Teneriffa. Det kändes lite småoroligt att genomföra en 5 timmar lång flygresa utan möjlighet till just ljuddämpning. Trots mitt försök att sälja in tomten som nappmottagare stod hon fast vid sitt beslut. Sista kvällen kom så stunden. Bernie skulle få n.a.p.p.e.n. Och han fick den. Utan problem. Vingvärdarna gjorde en liten grej av det och alla klappade i händerna, hon blev så stolt lilla skruttan. Efter detta har det inte varit några problem alls att vara utan. Hon somnar på kvällarna, sover på nätterna, somnar på förskolan och känner sig SÅ stor. Ikväll när jag nattade henne behövde hon inte ens klänga innanför mina kläder utan sjöng bara några luciavisor innan hon sussade sött. Så skönt! 

Bra att ha en storasyster att hålla i handen...

Inga kommentarer: