söndag 9 september 2012

5 som 4

Nu har vi haft vår lillaste (Selmas uttryck) familjemedlem hos oss i hela 5 månader. Ujujuj va snabbt det går! Men samtidigt känns det som hon alltid varit här. Jag har typ glömt hur det är att "bara" ha ett litet kid att ta hand om. Vardagen flyter fortfarande på bra och Agnes är lugn och fin för det mesta, fast nu har hon ju varit sjuk vilket lett till många dåliga nätter och trötta dagar här i huset. Här kommer en liten Agnes-lista!

Ålder: 5 månader
Längd: 65,8 cm
Vikt: 7185 gram
Så sover jag: Oftast bra på förmiddagen, vagn eller säng spelar inte så stor roll. Allra bäst sovs det när storasyster är på dagis... Då är det lugnt och skönt. Jag är ju jäkligt nyfiken av mig och vill helst inte missa nåt kul när jag sussar. På nätterna gillar jag att gymnastisera och härma en väderkvarn, det är kul! Sovandet går väl sådär... Mamma skulle nog kalla det skitkasst nu när jag hostar halva nätterna.
Så äter jag: tuttemjölk rules men jag tackar inte nej till en flarra NAN heller. Det bästa är att få smaka på frukt, typ suga lite på en nektarin eller nåt. Potatis smakar oxå ok, det lilla jag lyckas behålla i munnen alltså. Mamma tycker att amningen börjar bli lite trixig eftersom jag har liiite svårt att koncentrera mig och ofta överskattar stretchigheten i tuttarna, oooops!
Detta gillar jag: Selma! Vill titta på henne, dra i hennes hår och gärna dregla på henne så mkt jag kan! Annars gillar jag min gåstol jättemycket och nu kan jag gå helt själv i den, kul! Att stoppa saker i munnen är också kul!
Detta gillar jag INTE: när någon (oftast mamma) tar ifrån mig roliga saker som någon (oftast pappa) gett mig. Pappförpackningar och tidningar är visst bra leksaker!!!
Mina skills: snurrar hit och dit hur som helst hela tiden. Gillar att ligga på måge och försöka komma upp i krypställning. Jag kan stå själv med stöd av typ soffryggen men faller ganska lätt. Jag kan NÄSTAN få in nappen i munnen själv. Sitter stadigt med stöd.
Favoritcitat: övning ger färdighet!






Inga kommentarer: